PROJECTES



5- EL ZOO DEL PIRINEU
 I per acabar el curs hem iniciat l'ultim projecte: volem estudiar els animals que viuen al Zoo del Pirineu

1.Entre tots hem decidit que aquesta vegada cada nen i nena farà un llibre d'animals que hi ha al zoo,  però cadascú el farà amb el format i la informació que voldrà. Els equips de treball aniran variant segons l'animal que escolleixin.

2.També han volgut preparar una exposició amb animals fets amb papers, cartolines, grapadora, pega...






3. El mama conceptual, elaborat per ells, va creixent al passadís.






4.El dia 28 hem anat al Zoo del Pirineu per conèixer, veure i tocar aquests animals que hem estudiat.

Fotos del Zoo del Pirineu

5.El llibre del zoo del Pirineu ja està acabat!


Ells llibres acabats



4-LA TAULA PERIÒDICA
Enguany el projecte transversal de l'escola és "La taula periòdica dels elements.

Aquí podeu veure els videos que han preparat els nens i nenes.

1.La taula periòdica



2-L'aire pesa



3-L'aire ocupa un espai



4-L'aire es mou



5-Fem bombolles de sabó




6-El foc crema l'oxigen




3-ELS ARBRES
Avui l'Eli, la nostra directora, ha vingut a veure'ns per fer-nos un encàrrec:
                                                 
                                                                                               "S'HA DE POSAR RÈTOLS A TOTS
                                                                                                             ELS ARBRES DEL PATI"











Se'ns ha girat una bona feinada i mica en mica us anirem informant dels nostres avenços.







Fem els equips i comencem a treballar.

1-Observació i dibuix al natural dels arbres del nostre pati.

Fotos del dibuix al pati.










2-Racó dels experiments: 
  A) Plantem
       Vam posar moniatos, patates, jacints, potus...en aigua per observar què passava. Hem vist a sortir arrels, grills, flors... Al final ho hem plantat en testos perquè tinguin terra.
















Les patates i el moniato tenen moltes fulles.






B) Com puja l'aliment i l'aigua per la tija?

Agafem aigua amb colorants blau, verd i vermell i podem comprovar com tenyeix el paper però no tenyeix el metall.
Posem un clavell blanc a cada got i al cap de poques hores uja veiem els seus efectes: 
                   ...arriba el colorant als pètals!!!



 Fotos "tenyim flors"




3-Han vingut pares, mares, avis, cosins... per ajudar-nos a restaurar i clavar els rètols dels arbres. Han portat serra, polidora, paper de vidre, pinzells, vernís i ja ho tenim a punt. Moltíssimes gràcies a tots i totes!!!


        Més fotos dels restauradors!












4-"Dia de l'arbre"
I per anar acabant aquest projecte celebrem el dia de l'arbre amb l'ajuda de la UEC, els Agents Forestals i els Serveis Educatius. Al matí hem visitat la Knauf i després hem anat a plantar els arbres.



                                                                                    


                                                                                                          Fotos de la sortida


5-Un llibre interactiu!!!
I per acabar aquest projecte us ensenyem alguna mostra del llibre que us arribarà properament a casa!
Han treballat molt i segur que us explicaran molt bé tot el què han après!


Clica per veure més fotos
El Marçal i la Carla us presenten el llibre acabat. esperem que el pugueu gaudir tant com tots nosaltres!!!
2-EL MAR
Ja hem començat el segon projecte d'aquest curs: " El mar".
Després de fer-nos un munt de preguntes comencem a treballar!

1-Fem els equips, ens posem un nom i fem la nostra medalla per identificar-nos.

PRIMER A

 

 



PRIMER B





2-Experiment:   Com posarieu el mar dins d'una ampolla?

Si mireu les fotos ho endevinareu!



Mes fotos de l'experiment



















2-Anem al laboratori.
Una de les preguntes que es van fer els nens i nenes va ser: Com són els peixos per dins?

Doncs al laboratori ja ho hem vist perquè hem obert un  "besuc".




 



Com respiren els peixos?


3-Com és el fons del mar?
Si ho esbrinem en podríem fer un al passadís. I aquí el teniu: pedrers, sorra, anèmones, eriçons... i molta aigua!!!





 








          Fotos confecció del mural











4-Visita a l'Aquari de Barcelona
I amb tota la informació i la feinada que han fet ja podem anar a visitar l'Aquari de Barcelona.
Veient les fotos ja no cal que diguem res més!





Fotos de la visita a l'Aquari

















VOLS JUGAR AMB EL TAURÓ?








1-QUI SÓC?
Ja fem primer i a la classe hi ha companys nous. Com ho farem per coneixer-nos?
Apa doncs, comencem a treballar.

1-Ens fem moltes preguntes
Qui sóc? Com era de petita? Per què tots som diferents? Quan comencem a existir? Totes les famílies són iguals?

2-Aniversaris
Amb la data de naixement de tots els nens i nenes de primer, ben ordenats,  fem un gràfic de barres.




3-Pes i alçada
Hem crescut molt en 6 anys?  Demanem als pares quan pesàvem i mediem al néixer i a la classe ens pesem i medim.



Ui, amb 6 anys hem crescut molt!!!


4-





CURS 17-18

PROJECTE "LES DENTS"

Feu clic a les imatges per a veure la galeria de fotografies.

SESSIÓ 1

ARRIBA UN PAQUET PELS ALUMNES DE 1r DE L'ESCOLA SETELSIS. QUÈ SERÀ?


SESSIÓ 2

BUSQUEM INFORMACIÓ I L'EXPLIQUEM ALS NOSTRES COMPANYS.



SESSIÓ 3

RESPONEM A UNES PREGUNTES PER ESCRIT SOBRE EL QUE ENS HAN EXPLICAT ELS COMPANYS I ...


HO LLEGIM EN VEU ALTA.


SESSIÓ 4

TAMBÉ APRENEM COM ES DIU EN CASTELLÀ I ANGLÈS ALGUNES PARAULES RELACIONADES AMB EL TEMA.



SESSIÓ 5

ANEM A EXPLICAR ALS COMPANYS DE P5 TOT EL QUÈ HEM APRÈS.



CURS 16-17
ELS MATERIALS

Abans d'acabar el curs encara ens dona temps d'experimentar una mica més, aquest cop ho farem amb els materials.
Treballem les propietats de la fusta, el ferro, el cartró, el guix...


ELS PEIXOS

El proper projecte és el dels peixos, vam començar amb una pluja d'idees, on tothom va dir el que en sabia, vam veure que hi havia moltes coses a descobrir i conèixer d'aquests animals, així que vam decidir buscar informació, i quin millor lloc per trobar-la que la biblioteca de l'escola, d'on vam agafar, amb el permís de la Carme, tots els llibres i revistes que tinguessin a veure amb peixos, a més vam portar informació de casa i vam estar uns dies llegint molt de tota la informació que havíem reunit.
D'aquí en van sortir nous dubtes que vam escriure, ara ja sabíem que volíem aprendre dels PEIXOS.
Vam fer sis equips segons el que volia aprendre cadascú.


Una cosa que vam tenir clara des del principi és que els peixos viuen en medis aquàtics i vam decidir transformar el nostre passadís en un aquari on viurien totes les nostres obres artístiques relacionades amb els peixos. Va créixer molt depresa, de fet encara ho fa, ja que sempre surten noves idees i creacions. esteu tots convidats a visitar-lo.

Mireu com ha anat creixent 

No podíem fer un bon treball sobre els peixos sense tenir-ne algun a l'escola, cuidar-los, donar-los de menjar i veure com viuen en una peixera.
Vam decidir que podíem tenir guppys, ja que taurons o balenes era compilicat. Ens vam posar a la feina i ara ja podeu veure els guppys a l'escola, viuen molt aprop de l'aquari, quan vulgueu podeu visitar-los.

Unes quantes fotos dels guppys

Amb tantes coses com sabíem dels peixos ja podíem visitar un lloc on observar-los en viu i en directe, i on millor que a l'Aquarium de Barcelona per veure'ls de ben aprop i aprendre encara més coses d'ells.

Recull fotogràfic de la visita a l'Aquarium

Al llarg del projecte van anar sortint molts dubtes sobre el tema, la majoria d'ells els resolíem amb l'ajuda de llibres, ordinadors o la visita a l'Aquarium, però alguns es quedaven a l'aire i que millor que la visita d'un expert en la materia per solucionar-ho. Va venir el Lluís Brotons del CTFC i vam passar una bona estona preguntant i aprenent amb ell.
Moltes gràcies Lluís per la teva visita i aportacions!

Algun dels moments amb el Lluís

Després de tant treballar els peixos ens vam adonar que ens faltava conèixer una cosa molt important, com són per dins?. Així que vam buscar una bata blanca i cap al laboratori, érem autèntics experts en peixos i anàvem a fer una investigació completa, quin munt de coses vam descobrir!!

Mireu quins investigadors!!  

Havíem fet molta feina i après moltes coses, ara només calia endreçar-ho. El millor lloc per fer-ho era el passadís, un espai gran i que tothom podia veure-ho. Allà vam posar el nostre mapa conceptual, que durant uns dies podreu visitar si us ve de gust.

El nostre mapa conceptual




EL NADAL

El passat dilluns 28 de Novembre arribàvem a l'escola, com cada dia, a les 9 del matí, però no sabíem que aquest dilluns seria diferent.
L'Equip Directiu ens va reunir al gimnàs de l'escola junt amb els companys de 2n per encomanar-nos una tasca molt important.
Ens va demanar si podíem fer-nos càrrec de la preparació i difusió de les activitats de NADAL de l'escola.
Tot i que sabíem que era una feinada, vam entomar-lo amb il·lusió i ens vam posar a treballar.



La Sara, que de plàstica en sap molt, ens va proposar una idea pel pessebre que vam trobar molt bona i aprofitant els personatges d'aquest vam decidir fer diferents grups de treball: els Infantons, els Tres Reis, els Angelets i Josep i Maria.

Aquí en teniu les imatges

Com que hi havia molta feina, el primer que havíem de fer era repartir-la, ens vam trobar tots els alumnes de Cicle Inicial al vestíbul i allà vam repartir-nos tasques, algunes les faríem per cursos i altres en grups.


La feina més gran grossa que teníem era el Díptic, on volíem fer saber a totes les persones properes a l'escola les activitats que s'hi durien a terme.
Després de pensar a qui n'hauríem de repartir vam veure que ens calia fer uns 370 díptics!!!!!
Sense dubtar-ho ni un moment ens vam posar mans a l'obra, vam fer l'agenda, demanar informació, pintar, retallar, enganxar... fins aconseguir tenir els díptics fets el dia que tocava i poder donar-los a tothom per que ningú no es perdés cap acte de Nadal.


Més imatges de l'elaboració del díptic

Una de les coses que no pot faltar els dies anteriros a Nadal és el Calendari d'Advent, alguns alumnes ja sabiem que era i altres ho vam aprendre llavors, però tots vam tenir molt clar que en voliem tenir un.
Sabíem que es podia comprar però vam buscar informació i vam descobrir que ens el podiem fabricar, no ho vam dubtar gens, volíem els nostre Calendari!!!
Després de triar el model que més ens agradava ens vam posar a la feina, vam treballar per parelles amb els company de l'altra classe que té a la llista el mateix número que nosaltres.


Voleu veure com vam fer-ho?

Recordeu que la Sara va tenir una idea genial pel Pessebre?
Només calia dur-la a terme, i amb la feina de tots els alumnes de Cicle Inicial vam fer aquest pessebre que podreu veure exposat en algun aparador de Solsona durant aquestes festes, sereu capaços de trobar-lo?


Mireu quina feinada!!



LES AUS RAPINYAIRES

Aquest serà el primer projecte d'aquest curs.
Per començar hem buscat informació sobre el tema.



ENS HAN PORTAT UNA INCUBADORA!

Aquest matí el senyor Albert ens ha portat un paquet... és una INCUBADORA!!!
La senyoreta Sara ens ha portat ous fecundats perquè té un gall i cinc gallines.
Hem llegit les instruccions del funcionament i esperem tenir pollets ben aviat.




El Quirze i el Marc també ens han portat ous i tots cap a la incubadora. Si tot va bé el dia 25 han de néixer els pollets.



Hem posat en marxa la incubadora, ja està a 100 graus i  ara ja hi podem posar els ous.
Caldrà esperar 21 dies.



HA NASCUT UN POLLET !!!
Els pollets havien de néixer el dia 25 però n hi ha un que ha sortit aquesta nit. Amb el seu bec ha trencat la closca.
Hi ha dos ous que estan una mica esquerdats, a punt de sortir!



EN VENEN MÉS!!!!
Després del primer naixement, no s'han fet esperar els altres, ara ja son 4. El primer és a la seva nova casa, a 35º, amb menjar especial i aigua, els tres nounats passaran un dia a la incubadora.
Han rebut moltíssimes visites d'alumnes i mestres de l'escola, causen sensació!!


Finalment han estat 5 els pollets que han nascut, passaran uns dies junts a la seva primera casa per després marxar a viure a algun lloc més escaient per ells.


Després de passar uns dies entre nosaltres i rebre moltíssimes visites, els pollets han marxat a viure a un lloc més escaient per ells, entre d'altres pollets i gallines.




ZOO DEL PIRINEU

Per acabar el nostre primer projecte hem visitat el Zoo del Pirineu, allà hem pogut veure de més a prop les aus que hem estat treballant i altres animals que es troben en aquest centre de recuperació de fauna. Volem donar les gràcies a la Stania i l'Eloi que ens han explicat moltes coses, algunes que ja sabíem i altres de noves.


Aquí teniu més fotos de la sortida

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tots els comentaris estan subjectes a moderació. Han d'estar signats amb nom i cognom i cal usar un llenguatge educat i correcte. No s'acceptarà cap comentari que insulti o falti al respecte a persones o institucions o usi paraules grolleres.