ESPAIS

CURS 18-19
I dimarts a la tarda...ESPAIS!!!

Cada dimarts l’alumnat de primer té l’oportunitat de treballar en dos dels quatre espais que durant aquest curs s’ofereixen:

*GEOMETRIA 
ESCACS
* JOCS DE TAULA
* BOTIGA

Consisteix, doncs, en diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se i  interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els nens i les nenes de jugar i relacionar-se.

GEOMETRIA
Fer geometria a l'aula és conèixer l'espai i pensar-lo matemàticament, investigar per descobrir algunes lleis i aplicar-les per resoldre situacions reals. (GAMAR: gabinet de materials i de recerca per la matemàtica a l'escola).
                                               






ESCACS
"L'objectiu dels escacs a l'escola no és obtenir experts en escacs. L'educació mitjançant els escacs ha d'habituar a l'alumne a pensar per ell mateix"(Emmanuel Lasker, Doctor en matemàtiques i campió mundial entre 1894 i 1921)


    1-Organització espaial: juguem amb files, columnes i diagonals i així coneixem l'escaquer!

                       

           Fotos: l'escaquer











2-Comencem amb les curses de peons, peons i taps, peons i rei...

Curses peons: més fotos














JOCS DE TAULA
Oferim una selecció de jocs que no necessiten piles ni pantalles per passar una bona estona. Des dels més tradicionals als nous clàssics.

Comencem  amb el conegut "Joc de l'oca".


Fotos: l'oca

LA BOTIGA
A través del joc de la botigueta, els alumnes aprenen moltes coses divertint-se d’allò més: el món de l’Euro, el canvi que ens han de donar, el llenguatge que s’utilitza per anar a comprar i vendre i moltes altres coses. Un dels objectius principals és que a través de la manipulació i experimentació, l’alumnat assoleixi diversos continguts.



Més fotos de la botiga


EL PATI

Descobrim els nous espais del pati!



                                                    Fotos dels espais del pati.

























CURS 17-18

Les tardes de dijous són especials.

Cada dijous l’alumnat de primer té l’oportunitat de treballar en dos dels quatre espais que durant aquest curs s’ofereixen:

* ESCACS
* GEOMETRIA
* JOCS DE TAULA
* BOTIGA

Consisteix, doncs, en diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se i  interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els nens i les nenes de jugar i relacionar-se.


Feu clic a les imatges per a veure la galeria de fotografies.



ESPAI BOTIGA

A través del joc de la botigueta, els alumnes aprenen moltes coses divertint-se d’allò més: el món de l’Euro, el canvi que ens han de donar, el llenguatge que s’utilitza per anar a comprar i vendre i moltes altres coses. Un dels objectius principals és que a través de la manipulació i experimentació, l’alumnat assoleixi diversos continguts. 




ESPAI ESCACS 

És un dels més antics (segle V) i universal. La pràctica d'aquest esport desenvolupa la intel·ligència cognitiva i també emocional. També és una teràpia útil i demostrada en casos de TDAH, superdotats, Síndrome de Down, etc.





ESPAI GEOMETRIA

El procés d’ensenyament i aprenentatge de la geometria en l’àmbit escolar respon en primer lloc en el paper que juga la geometria en la vida quotidiana. Un coneixement geomètric bàsic és indispensable per a desenvolupar-se en diferents àmbits: per orientar-se, fer estimacions de formes, distàncies, apreciacions, distribuir els objectes en l’espai …








ESPAI JOCS DE TAULA

Oferim una selecció de jocs que no necessiten piles ni pantalles per passar una bona estona. Des dels més tradicionals als nous clàssics.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tots els comentaris estan subjectes a moderació. Han d'estar signats amb nom i cognom i cal usar un llenguatge educat i correcte. No s'acceptarà cap comentari que insulti o falti al respecte a persones o institucions o usi paraules grolleres.